Längtan

Längtan är stor efter mycket nu, men mest av allt efter VÅR. Vill se gröna gräsmattor, knoppar på träden, blommor som slår ut, sol som tittar fram, fåglar som kvittrar. Bara ut o åka med bilen som jag älskar, men utan att behöva oroa sig för att det är halt. Den där härliga vårkänslan man får i kroppen! Kunna ta en promenad utan att behöva palta på sig onödigt mycket kläder, slippa vinterskorna/jackorna... Suuuga åt sej energin från solen, bli piggare, få lite mer ork. Det behöver jag. Jag är inte led på att gå hemma än, klart jag börjar bli, men värst är nog att jag är så trött. Trött, trött, trött och orkeslös, samtidigt som jag är såå rastlös. Jag vill så mycket, men knappt något blir gjort.

Kicksjobbet som jag sökt var redan tillsatt fick jag reda på i torsdags. Men hon sa faktiskt att det eventuellt skulle bli en ny tjänst ledig framöver där. Vi får väl se...

Har ni fått den där känslan av att livet bara susar förbi o ibland undrar man vart tiden tog vägen? Eller som att man får en känsla av att "är det här allt?".. Usch det låter ju hemskt haha, jag har otroligt mycket jag är tacksam över i mitt liv, tro inget annat! Men ändå.. Hmm.. tror jag har lite för mycket tid för o tänka haha.. ;P
Nog med depp idag!

Ikväll ska min underbara sambo bjuda mig på mat på Riviera (MUMS!!) och sen ska vi på bio, Shutter Island. Det ska bli supermysigt. Visst, vi går rätt ofta på bio ja vet haha.... Men vi gillar det =)


Dessa fina tulipaner fick ja av paaapi häromdan när ja va hemma o klippte honom, så snällt =)








Kommentarer
Kusinan

Om du skulle sätta dig ner var kväll och skriva ner TRE bra saker som hänt under dagen, skulle du snart märka att det blir svårt att begränsa sig till bara tre. Bara i inlägget här ovanför är det ju fullproppat med braigheter (1. du har fått fina tulpaner för att du är en omtyckt dotter, 2. du blir bjuden på middag för att du är en underbar sambo, 3. du har massor av ideer du vill genomföra) - allt detta för att du är du! Livet har ju inte susat i mer än 24 år och du är redan där du är - bra jobbat AnnaMalin!!! Det gäller att leva nu - inte "sen" eller "då".

Haha, förlåt den utdragna kommentaren, men ibland är man så upptagen av att se framåt och bakåt att man inte ser hur fint det är där man är!

KRAM på dig!!



2010-03-01 @ 23:01:13
URL: http://araknofobi.blogg.se/
Tjalin

Så bra skrivet, o du har så rätt =) Jag är rätt dålig på att leva i nuet, kanske därför det känns som att dagarna "susar förbi". När man bekvämt minns tillbaka och är nyfiken på framtiden! Tack för tankenöten söta du, den behövdes ;) ... Tror du kommer bli en alldeles kanoners coach!! =)

2010-03-01 @ 23:54:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0