Vagn - Check!

I lördags var vi i Trollhättan och köpte barnvagn! Det blev en Mountain Buggy Urban Jungle, som jag tror vi kommer bli mycket nöjda med. Flera som rekommenderat och för min del var den lättast att fälla och bära samt riktigt smidig att köra!!
 
 
 
Minus var tvungen att provligga, fick godkänt! ;)
 
 
 
Nu är det snart semester, jag jobbar fredag och lördag. Tobbe går ju på semester redan efter fredagen men det gör mig inte så mycket att jobba lördag, är ju bara några timmar.
Vi har i princip inget planerat, vilket är skönt! Men nåt får vi nog komma iväg på, får ju passa på nu medans vi bara är 2! Blir mycket fix i huset, vore gott o få övervåningen klar.
Nästa helg fre-sön ska Tobbe iväg till Gbg med "gänget", Bruce Springsteen konsert på fredagen och lär väl bli fest på lördagen. Jag hade oxå en biljett och skulle med från början, men har ju insett att det inte kommer funka med ståplats och trång lägenhet att sova i så jag får snällt skippa det!
SÅ vad jag ska göra har ja ingen aning om!!
Det enda som är bestämt förutom husfix på semestern är ju en tripp till Ikea, och så ska jag och Erica åka till Ullared o shoppa loss!! :) Ska bli riktigt skojj. Min lista börjar bli ganska lång nu :P
 
 
Har fått så himla ont av foglossning senaste veckorna, märks speciellt när jag jobbat och ska gå till bilen, usch ingen rolig historia, ont ont ont i rygg/ljumskar/mage.
När man sett gravida vagga fram som pingviner så har det sett lite komiskt ut - men nu förstår jag! För det är precis så jag ser ut då....haha. Är som sagt när jag jobbar och när jag anstränger mig, trädgårdsarbete m.m. Har ju ett bälte som hjälper litegrann iallafall. Får sammandragningar när jag ansträngt mig för mycket oxå, gör inte ont men man får ju stanna upp o pausa tills det släpper!... Är väl ganska vanligt vad jag förstår. Kroppen som säger ifrån när man ansträngt sig för mycket helt enkelt!
Får väl börja inse sina begränsningar, men man blir ju rätt frustrerad när man inte orkar göra saker som man gjort innan man blev gravid!!!
Var hos MVC i fredags förra veckan, mätte magen igen 24 SF-mått v.28. Liten mage tydligen!?
 
 
I eftermiddag ska jag åka till Skara och försöka hjälpa Tobbe när han ska fixa med golvlister i sin mammas nya lägenhet, vore skönt om han blev klar där innan semestern så vi bara kan tänka på vårat sen.
Hans tålamod är lite bättre med mig än med sin mor ;)
 
Imorgon ska jag och mamma åka till Skövde, hon ska lämna Skalman på "semester" i djuraffären för de ville åka iväg ett tag. Så jag passar på att åka med så vi kan gå på stan lite! Längesen jag var i Skövde för att kika i affärer så det blir nog skoj.
 
Vecka 29 idag förresten, så här kommer en liten magbild:
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0